Thematafels 2017 geslaagd!

Geplaatst op 24 Februari 2017

Oogst
De oogst van de drie februari thematafels is binnengehaald en gesorteerd. De eerste tafel “Hoe geven we handen en voeten aan een verdienmodel waarmee bedrijven kunnen terugkeren naar hun maatschappelijke rol?” levert minstens een oplossingsrichting op. De tweede “Hoe kunnen we naast loondienst en (zelfstandig) ondernemerschap ook waarde toekennen aan andere vormen van activiteiten van burgers, met een meerwaarde voor onze samenleving?” en derde “Hoe geven we een concrete invulling aan een nieuw verdienmodel om de financiële sector om te vormen tot een startmotor voor een circulaire economie?” leveren meerdere oplossingsrichtingen op.

Natafelen
Samen met een aantal tafelgasten gaan de oplossingsrichtingen werktafelklaar maken, de richting uitwerken en implementeren.

Nieuwsbrief
Binnenkort verschijnt een nieuwsbrief inclusief foto’s met meer informatie over de opbrengst van de thematafels en de verdere uitwerking hiervan.

23 november 2016

Er staan een drietal thema-tafels op het programma:

1. Op 9 februari organiseert de Periklesstichting i.s.m. Hans van der Steen (tafelvoorzitter) een thematafel rond de vraag: “Hoe geven we handen en voeten aan een verdienmodel waarmee bedrijven kunnen terugkeren naar hun maatschappelijke rol?”. *
  2. Op 15 februari organiseren wij i.s.m. Hans van der Steen (tafelvoorzitter) een thematafel rond de vraag: “Hoe kunnen we naast loondienst en (zelfstandig) ondernemerschap ook waarde toekennen aan andere vormen van activiteiten van burgers, met een meerwaarde voor onze samenleving?”. *
  3. Op 16 februari organiseren wij i.s.m. Michel Verwoest (Bestuurslid van A.S.R. Verzekeringen) een thematafel rond de vraag: “Hoe geven we een concrete invulling aan een nieuw verdienmodel om de financiële sector om te vormen tot een startmotor voor een circulaire economie (economie 2.0)?”. *

* De formulering van de uiteindelijke vraagstelling kan enigszins afwijken, maar zal inhoudelijk gelijkend zijn.

Doel
Elke tafel heeft tot doel om 2-3 oplossingsrichtingen te formuleren, en een aantal tafelgasten bereid te vinden om deze oplossingsrichtingen te adopteren, richting uitwerking en implementatie.
Het is dus een echte denk-richting-doen-sessie.

Praktisch
De thematafels van 9 en 15 februari worden van 14.00 uur tot 18.00 uur gehouden in het conferentiecentrum van Zorgverzekeraars Nederland. Zorgverzekeraars Nederland faciliteert deze tafels.
De thematafel van 16 februari wordt gehouden van 15.00 uur tot 19.00 uur bij de A.S.R. De A.S.R. is hier de ‘sponsor.

De tafels vinden plaats onder de Chatham House Rule; u kunt dus in een veilige omgeving vrij denkend naar oplossingen toe werken.

Heeft u interesse om als burger deel te nemen aan deze tafels? Solliciteer dan als “Unusual Suspect”. Zie hiervoor onze vacature-pagina.