E – Economie – E

Meevolutie in de Economie en de SDG’s

De teerling is geworpen; de Periklesstichting wil de Meevolutie ook naar de wereld van het Doen brengen; de economie. Volgens de Periklesstichting is de tweedeling uit de industriële revolutie (toen de thuisindustrie vervangen werd door fabrieksarbeid) tussen burgers en ondernemers achterhaald. In de creatieve en toekomstige Economie van Waarden hebben burgers weer net zoveel meerwaarde als ze vóór de Industriele revolutie hadden als ambachtsman.

Voor de meevolutie in de economie is de Periklesstichting samenwerking aangegaan met o.a. Stichting Delta-9 en de Global School for Entrepreneurship. Samen vormen wij de SDG Projectenfabriek.

Wij zetten hierbij het DenkWerk van de Periklesstichting, de SDG Mission Control van Delta-9 en de HBO opleiding van GS4E in, om ideeën en oplossingen te koppelen aan uitvoeringsteams.

Hoe dit vorm krijgt, leest u op de R, I, K en L pagina’s.

SDG’s

Wij gebruiken de 17 SDG’s omdat zij in gezamelijkheid en in verbondenheid een goed handvat vormen om zoveel mogelijk elementen te bevrijden van het oude denken vanuit schaarste, en zoveel mogelijk projecten op te kunnen zetten om vorm te geven aan een economie van waarden.

Zeker omdat SDG 17 zelf oproept om samenwerkingsverbanden met en tussen de SDG themavelden op te zetten, passen de SDG’s goed bij ons doel om integrale en breed gedragen oplossingen in de vorm van burger-ondernemingen op te zetten.